دانلود مینی دوره کسب درآمد از کابینت سازی

راهکارهایی برای اجرای فنگ شویی در خانه

۱۳۹۸/۱۱/۰۹
557 بازدید
اصول فنگ شویی در خانه,فنگ شویی اتاق خواب,فنگ شویی در خانه

فنگ شویی در خانه، به معنی تعیین محل وسایل و مبلمان است که یکی از مهمترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون منزل می باشد. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدن وسایل بیش از پیش ظرافت و دقت به خرج دهیم. همان طور که در مقاله ی قبل درباره معنی فنگ شویی به طور کامل توضیح دادیم، در این بخش می خواهیم روش هایی که می توان از قوانین فنگ شویی در منزل استفاده کرد بررسی کنیم.

محیط های زندگی از جمله محیط کار و خانه ما دارای انرژی های متفاوتی است . شما با علم فنگ شویی میتوانید با کوچکترین تغییرات در وسایل خود بهترین سطح انرژی را به ارمغان بیاورید.

با وسایل خانه مانع از ورود انرژی نشوید

قرار دادن میز کار در مقابل پنجره ای با چشم انداز زیبا ممکن است ایده ی وسوسه کننده و جذابی باشد، اما قبل از این کار، مفهوم «حالت تسلط» فنگ شویی را در نظر بگیرید. منظور از مکان تسلط، جایی است که شما می توانید بیشتر فضای اتاق را ببینید.

مثلا برای اتاق کار خانگی خود به این نکته توجه کنید که قرار دادن میز درست روبه پنجره بد است، زیرا نور، چشم را فرسوده می کند. همچنین قرار دادن میز در حالی که پشتش به پنجره است، نیز فکر خوبی نیست، زیرا احساس ناخود آگاهی از نا آرامی می آفریند. بلکه بهتر است میز در جهت درب باشد. این مهم است که پشت شما به در نباشد و گرنه طبق قانون فنگ شویی شما هرگز مالک خانه یا حرفه تان نخواهید شد.

Decorations on White Table ca. 2000

پنج عنصر را در همه جای خانه داشته باشید

پنج عنصر فنگ شویی آب، چوب، آتش، خاک و فلز می باشند. اضافه کردن گیاه، سنگ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزئینات خانه تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد و در واقع طبیعت را به درون خانه می آورد. ولی باید دقت کنید که بسته به اینکه چه عنصر و در چه جهتی باید قرار گیرد دقت لازم را داشته باشید. همچنین اگر به استفاده ی مستقیم از آن ها تمایل ندارید، از وسایلی که نمادی از این عناصر هستند استفاده کنید. مثلا شمع نمادی از آتش، سرامیک یا گلدان سفالی نمادی از خاک، شیشه یا آینه و آکواریوم مظهری از آب می باشند.

برای افزایش عشق از قاب عکس کمک بگیرید

از عکس های دو نفره و خندان خود و همسرتان در گوشه و کنار خانه و بخصوص نواحی پر رفت و آمد مانند راهرو، هال و آشپزخانه استفاده کنید. عکس های خانوادگی را در اتاق خواب اصلی قرار ندهید و تنها عکس های دو نفره را در این اتاق بگذارید.

عکسهای خانوادگی معمولا در شرق خانه قرار می گیرند و اگر نیاز به افراد حامی دارید عکس افراد حامی را در شمال غرب قرار دهید. مثلا در شرق اتاق نشیمن جایگاهی برای عکس های شاد خانوادگی در نظر بگیرید.

البته در استفاده از قاب عکس به هیچ وجه زیاده روی نکنید. مخصوصا در قرار دادن عکس اقوامی که از دنیا رفته اند ویا افراد پیر و ستم دیده.

راه کارهایی برای فنگ شویی اتاق خواب

تخت خواب خود را به دیواری از جنس خاک تکیه دهید تا خوابی عمیق و با آرامش نصیب شما شود. همچنین وقتی که از خواب بر می خیزید به خاطر استراحتی کامل و عمیق سرشار از انرژی و طراوت باشید. همچنین هنگام کارهای روزانه حس آرامش بخش تری خواهید داشت.

برای رعایت قوانین فنگ شویی در معماری، اتاق خواب ها را در بخش شمالی خانه قرار می دهند. به این نکته توجه کنید که اتاق خود را با رنگ های  یکنواخت، ظروف کوچک و بزرگ، اشیای چوبی، کاغذ دیواری و وسایل اضافه پر نکنید. چیدمانی آرام و خلوت همواره انرژی های مثبت را در اتاق شما جریان می دهد.

سرویس بهداشتی چونه باشد؟

قسمت های پشتی خانه را برای سرویس بهداشتی در نظر بگیرید. مانند زمان های قدیم که در معماری های ایرانی سروس بهداشتی را بیرون از خانه در نظر می گرفتند. ولی امروزه این امر امکان پذیر نیست. ولی بهتر است حداقل سرویس بهداشتی را در اتاق خواب خود قرار ندهید.

برای رعایت فنگ شویی چیدمان منزل می توانید از شمع و صابون های خوش بو، چند منبع نور و عود استفاده کنید. حتما باید در حمام پنجره وجود داشته باشد. اگر فرض محال پنجره ای وجود نداشت ، باید از آینه استفاده کنید .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *