دانلود مینی دوره کسب درآمد از کابینت سازی

تقسیم کار و محول کردن کارها به دیگران در کابینت سازی

۱۳۹۵/۰۷/۰۴
715 بازدید
آموزش ساخت کابینت,آموزش کابینت سازی,اصول کابینت سازی

در کار کابینت سازی معمولا با توجه به ریزه کاری های بسیاری که دارد انجام چند پروژه هم زمان نیاز به برنامه ریزی خیلی دقیقی دارد و نیاز اساسی دارید تا محول کردن کارها به دیگران را در دستور کار قرار دهید.

برایان تریسی میگوید: اگر کسی می­تواند کار شما را تا ۷۰%کیفیت شما انجام دهد کار را به او واگذار کنید.

علاوه بر داشتن برنامه ریزی یک نیازی اساسی برای این کار است حتما می دانید که انجام همه کارها توسط یک نفر امکانپذیر نخواهد بود بلکه حضور یک نفر دیگر برای پیشبرد کار احساس می شود.

یکی از مهمترین راههای ذخیره سازی زمان واگذار کردن کارها به دیگران است. با واگذاری کارهای کم اهمیت به دیگران وقت لازم برای انجام کارهای با مهمتر را بدست خواهیم آورد.

برای همین منظور نیاز است که شما بخشی از کار به فرد دیگری محول کنید. با انجام این کار می توانید از استرس و نگرانی خود بکاهید و همچنین حسن دیگری که این کار دارد این است که می توانید کارها را با سرعت بیشتری انجام دهید و هم در نظر مشتری خوش قول شوید (در صنف کابینت سازی خوش قول بودن یک مزیت است و متاسفانه صنف کابینت سازی در افکار عمومی به یک شغل بدقول معروف شده است که اگر شما در یک نقطه پیشتاز باشید مطمئن باشید فقط از همین امتیاز یعنی خوش قول بودن از رقبا خود کم کم جلوتر خواهید رفت)  و هم چنین پروژه های جدیدی تر را قبول کنید و به موقع انجام دهید در نتیجه سود بیشتری را وارد سبد خود خواهید کرد.

مثالی از محول کردن کارها به دیگران در کابینت سازی

مثلا فرض کنید که باید فردا صبح با دو مشتری برای اندازه گیری کابینت قرار گذاشته اید و همچنین نیاز است که ام دی اف رنگی یک کار حتما خریداری و برای کارگاه ارسال شود.

اگر اول صبح خرید شما انجام نشود مطمئنا کار شما آن روز بریده نخواهد شد و یک روز کار به تاخیر خواهد خورد و از طرفی اگر برای اندازه گیری نروید در اولین دیدار با مشتری خود بدقولی کرده اید.

خوب اندازه گیری نیاز به تخصص شما دارد ولی خرید ورق رنگی نیاز به تخصص خاصی ندارد. کافیست که راننده وانت هماهنگ کنید و کد ورق بعلاوه تعداد آن را روی یک کاغذی یادداشت کنید و به او بسپارید و برای این کار او را مسئول کنید (البته راننده ای که میشناسید) با این کار هر دو کار را انجام داده اید.

اصول محول کردن کارها به دیگران

اولا باید فرد شایسته و مسئولیت پذیر را جهت انجام کار انتخاب نمود چون فرد بی مسئولیت و بی انگیزه باعث اتلاف وقت و اخلال در کار می­شود

ثانیا باید جزئیات کار و انتظارات خودمان را در انجام هر کاری به روشنی بیان کنیم یعنی فرد بداند چه کاری را باید دقیقا انجام دهد.

ثالثا: در چه زمانی باید کار را شروع و به پایان برساند.

 

تهیه شده در گروه محتوای سامان چوب

2 نظر در مورد مقاله “ تقسیم کار و محول کردن کارها به دیگران در کابینت سازی ” ثبت شده است

[…] مهر ۷, ۱۳۹۵ سامان چوب now playing […]


[…] که قبل تر در مطلب با عنوان « تقسیم کار و محول کردن کارها به دیگران » گفتیم، برای تسریع در کارها و انجام به موقع آن ها نیاز […]


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *