دانلود مینی دوره کسب درآمد از کابینت سازی

قانون واگذاری کارها در کابینت سازی

۱۳۹۵/۰۷/۰۷
681 بازدید
آموزش ساخت کابینت,آموزش کابینت سازی,اصول کابینت سازی

واگذاری کارها

 

همانطور که قبل تر در مطلب با عنوان « تقسیم کار و محول کردن کارها به دیگران » گفتیم، برای تسریع در کارها و انجام به موقع آن ها نیاز است که از فرمول واگذاری کارها به دیگران استفاده کنیم. البته جای این نکته و فرمول در شغل کابینت سازی بسیار پررنگتر خواهد بود زیرا با واگذاری کارها به دیگران می توانید کارهای بیشتری و صد البته به موقع تری انجام دهید. که حتما می دانید نتیجه استفاده از این قانون چه خواهد بود خوش قول تر شدن در نظر مشتری و بدست آوردن سود بیشتر در پروژه کابینت که آن را انجام می دهید. تجربه ثابت کرده است که در کار کابینت سازی هر چه زمان انجام پروژه کوتاه تر باشد در نتیجه سود آن نیز بیشتر خواهد بود و از طرفی هر چه انجام یک پروژه طولانی تر شود علاوه بر کاهش سود آن پروژه احتمال ضرر نیاز بسیار خواهد بود. از این رو است که باید از قانون واگذاری کارها پیروی کنید. البته برای استفاده از واگذاری کارها به دیگران قوانینی وجود دارد که اگر رعایت شود کار با نتیجه دلخواه همراه خواهد بود و اگر رعایت نشود صدمات زیادی به شما وارد خواهد کرد.

سوالاتی قبل از واگذاری کارها به دیگران

به همین منظور می خواهیم شما را با قوانین واگذاری کارها به دیگران آشنا کنیم. قبل از انجام هر کاری شما باید سئوالات زیر را از خودتان بپرسید:

فرض کنید که یک مشتری به شما مراجعه می کند و به شما سفارش ساخت کابینت آشپزخانه خود را می دهد.

  • چه چیزی؟ چه چیزی لازم است انجام شود؟ (جزئیات )  به طور مثال برای ساخت کابینت چه مراحلی باید انجام شود.
  • چه کسی؟ چه کسی باید انجام دهد؟ (فرد شایسته) از بین همکارانتان و خودتان کدام گزینه مناسب تر خواهد بودتا هر مرحله را به او واگذار کنید. به طور مثال مرحله اندازه گیری خودتان ، مرحله نصب آقای حسینی، مرحله …. الی آخر
  • چرا؟ چرا باید این کار انجام شود؟ (هدف و انگیزه) خوب هدف و انگیزه کار مشخص است که با ساخت کابینت می خواهیم به سود آوری برسیم.
  • چطور؟ چگونه بایستی آن کار انجام شود؟(طرح نهایی) نحوه صحیح انجام هر مرحله از کار چگونه است؟ آیا اندازه گیری کابینت آشپزخانه نیاز به تخصص خاصی دارد؟ آیا کسی که این کار را انجام می دهند می توانند استانداردهای لازم را برای اندازه گیری رعایت کند و با اصول اندازه گیری کابینت آشنا است؟
  • چه وقت؟ چه موقعی بایستی کار به انجام برسد؟ از خودتان بپرسید که زمان انجام هر مرحله از کار کابینت چه موقع است و بسته به هر کدام زمان شروع و پایان قرار دهید.

اگر این اصول خوب رعایت شود مطمئن باشید شما روزانه صاحب فرصت و زمان کافی برای انجام کارهای مهم و اصلی را در اختیار خواهید داشت. سعی کنید در انتخاب فرد مورد نظر دقت لازم را بکار ببرید و فقط فردی را انتخاب کنید که با شور و اشتیاق وظایف مورد انتظار شما را انجام می­دهد. آقای تریسی در مورد مدیریت افراد می­گوید.

هر فرد عادی موقع کار حداکثر از ۵۰ درصد توان خود استفاده می­کند وظیفه شما به کار انداختن ۵۰ درصد دیگر است.

تهیه شده در گروه محتوای سامان چوب

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *