دانلود مینی دوره کسب درآمد از کابینت سازی

آموزش ساخت کابینت خاص موج دار

۱۳۹۶/۰۵/۲۲
706 بازدید
کابینت-خاص-موج-دار

کابینت خاص موج دار ۱

چند وقت پیش من به همسرم قول دادم که یک تخت خواب جدید برای او درست کنم.

بالاخره دیروز زمان برای انجام آن را پیدا کردم و این برای ولنتاین و همچنین یک هدیه باارزش برای او میشد.

بذارید نشونتون بدم ،چگونه من این قفسه ی موج دار را ساختم…

مرحله ۱ : نقشه و مواد لازم کابینت خاص موج دار

کابینت خاص موج دار ۴کابینت خاص موج دار ۵

برنامه این است که یک قفسه موجدار بسازیم که به چهار قسمت مساوی تقسیم شده است.

دو تا از فقسه ها  قابل دسترسی از جلو و دوتا از کنار باشند.

این گونه شما میتوانید به بعضی اشیا وقتی در.رختخواب دراز کشیدید به راحتی دسترسی داشته باشید.

من این قفسه را با ارتفاع ۹۰۰ میلیمتر ساختم،بخاطر اینکه سایز استاندارد MDF ی که من میتوانستم تهیه کنم.شما میتوانید بر اساس سلیقه کلیه ابعاد را تغییر دهید،این فقط یک نمونه است.

انحنای قفسه ثابت است،بنابراین تمام نماها دارای یک انحنا و اندازه همسانند.

اگر شما یکی از قسمت های نمارا (چهارمین تصویر زیر) پرینت بگیرید یا بکشید.

شما میتوانید تمام خطهای منحنی را با چرخاندن و انعکاس آن روی چوب رسم کنید.

من این قفسه را از MDF با ضخامت ۹میلی متر ویک لایه ۰٫۴ میلی متر MDF روکش ساختم.شما میتوانید از MDF ضخیمتر یا چوب نیز برای ساختار اصلی قفسه استفاده کنید، وشاید نازکتر ،تخته سه لایه انعطافپذیربرای اشکال انحنا دار.

طرح موجدار را روی چوب MDF بکشید و علامت بزنید کدام قسمت ها را میخواهید ببرید.

مرحله ۲ : بریدن قسمت ها

کابینت خاص موج دار ۶کابینت خاص موج دار ۷کابینت خاص موج دار ۸

با بریدن دو سوراخ در تیکه ی جلویی چوب شروع کنید.اگر از یک اره ی ماشینی استفاده می کنید بخاطر لغزشی که ایجاد می کند وقتی چوب کامل باشد برش آن راحتتر است.اگر از یک اره نواری برای برش های خارجی استفاده میکنید نباید مشکلی پیش بیاید ،وقتی که کناره ها نازک میشود زیرا اره همیشه مواد را به پایین میفرستد.

بعد از این شما تیکه های پشت و جلو کابینت را بهم میچسبانید و قسمت خارجیه قفسه را میبرید .با این روش شما فقط یک بار قسمت موجدار قفسه را میبرید،و این دقیقا دو تیکه را شبیه بهم خواهد ساخت.

(شما میتوانید از یک کاترلیزری نیز استفاده کنید،اگر به آن دسترسی دارید.)

۵ قفسه را ببرید.مطمئن شوید که مقداری عریضتر بریده اید.اینگونه شما میتوانید ۳ تا از قفسه ها را سمباده بکشید تا با زاویه ی موج متناسب باشد.۲تا قفسه دیگر باید مستقیم باشد پس به سمباده کشیدن نیاز ندارد.من قفسه ها را با ۲۲۰ میلیمتر ساختم.(عرض قفسه من)و ۲۰۰ میلیمتر عمق(با عقب و جلو تقریبا ۲۲۰ میلیمتر میشود=مربعی)ولی شما میتونید آنها را به هر صورت که مایلید،بر اساس آنچه میخاهید در آن بگذارید، بسازید…

دو تیکه به عرض ۲۲۰میلیمتر ازMDF  لایه ای یا تخته سه لایه برای طرف موجدار ببرید.آنهارا بروی سطح موجدار در یکی از طرف های آن بخوابانید.طول انرا علامت بزنید و اندازه ی آنرا ببرید.علامت بزنید که سوراخ قفسه در کجا قرار دارد وبا دقت سوراخ را در لایه ی MDF یا تخته س لایه ببرید.مطمئن شوید که عرض هفت قسمت جلویی را در قسمت دیگر کنار گذاشته اید.

نکته : اگر میخواهید که یک دراور مثله چیزی که من ساختم بسازید،شما میتوانید یک چهارم از پشت یا جلوی قفسه را فاکتور بگیرید تا سوراخ ها را کوچیکتر از چیزی که قرار است ، باشند بسازید.اینگونه شما مطمئن میشوید که آنها میتوانند خارج و داخل شوند.از این راه شما میتوانید دوطرف قفسه را بسازید.شما به یک تیکه به اندازه ۲۰۰*۲۰۰ میلیمتر برای پایین نیاز دارید و همچنین میتوانید از یک تیکه از لایه MDF  یا تخته سه لایه که برای پشت و جلوی استفاده کردید ،استفاده کنید.

مرحله ۳ : چسباندن چارچوب

کابینت خاص موج دار ۹کابینت خاص موج دار ۱۰کابینت خاص موج دار ۱۱کابینت خاص موج دار ۱۲

از چسب چوب یا ماده دیگری برای چسباندن قفسه ها روی چارچوب استفاده کنید.مطمئن شوید که قسمت سمباده زده را در قسمت درستی قرار داده اید،همینطور قفسه های مسطح را.همچنین مطمئن شوید که بصورت عمودی هستند که این خیلی راحت میشه برای چسباندن روی قسمت جلویی بدون هیچ مشکلی برای خم کردن قفسه ها تا همتراز با سوراخ های قسمت جلو شود.

وقتی قفسه ها محکم شد قسمت جلو را چسب کنید و سوراخ ها را با قفسه ها تنظیم کنید.در حالی که چسب ها خشک میشوند با نوار آنها را ببندید تا از موقعیت دقیق آن مطمئن شوید.

مرحله ۴ : چسب زدن دیواره ها و دراور

کابینت خاص موج دار ۱۳کابینت خاص موج دار ۱۴کابینت خاص موج دار ۱۵

وقتی چارچوب چسبید و خشک شد،شما میتوانید  دیواره ها و دراور را اضافه کنید.راحتتره که از سمتی که سوراخ نداره شروع کنید.از گیره و نوار استفاده کنیدتا مطمئن شوید ک دیواره ها تا زمانی که چسب خشک شود درجای خود میمانند.در مورد لایه MDFنازک یا تخته سه لایه مراقب باشید.بعضی نوار چسب ها بسختی کنده میشوند بدون اینکه به مواد آسیب برسانند،پس از نوارچسب های نقاش ها یا نوار چسبهای موقت استفاده کنید.

امتحان کنید که دراور ها متناسب قفسه است و بعد آنها را چسب کنید.

حالا شما منتظر میمانید تا چسب خشک شود…

مرحله ۵:قفسه موج دار تمام شده

کابینت خاص موج دار ۱۷کابینت خاص موج دار ۱۶

…و قفسه موج دار شما تمام شد!

شما حالا میتوانید انتخاب کنید که قفسه تان را رنگ کنید یا حرکت پایانی دیگری انجام دهید.

منبع : سامان چوب

کپی با ذکر منبع بلامانع است.

آموزش-نمایشگاه-داری-و-بازاریابی

آموزش بازیابی و جذب مشتری کابینت سازی

برای مشاهده محصول کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *