دانلود مینی دوره کسب درآمد از کابینت سازی

انواع ورق ام دی اف موجود در ایران (بررسی ابعاد و ضخامت و روکش)

۱۳۹۶/۰۴/۱۱
8114 بازدید

ورق های ام دی اف را می توان بر اساس چندین مبنا تقسیم بندی کرد.

۱- تقسیم بندی بر اساس ابعاد ورق ام دی اف (mdf)
۲- تقسیم بندی بر اساس نوع روکش
۳- تقسیم بندی بر اساس ضخامت ورق ام دی اف

انواع ابعاد ورق ام دی اف

ورق ام دی اف ۳۶۶*۱۸۳

ورق ام دی اف ۳۶۶*۱۸۳ پرمصرف ترین ابعاد در بازار ایران می باشد، این ورق به علت ابعاد استانداردی که دارد معمولا در برش کاری کمترین پرت را در صنعت کابینت سازی دارند.
عیبی که این ورق های ام دی اف دارند این است که به علت وزن بالا و ابعاد بزرگ در جابجایی و برش کاری حتما باید حداقل ۲ نفر به هم کمک کنند تا عملیات برش کاری به راحتی انجام شود.

ورق ام دی اف ۴۱۰*۱۸۳

این ابعاد کاربرد کمی در بازار ایران دارند و بیشتر در صنایع تولیدی از قبیل تولید میز تلویزیون، سرویس و کمد، از این ابعاد استفاده می کنند.

ورق ام دی اف ۲۴۴*۱۸۳

رنگ سفید این ورق بیشتر در کابینت سازی مصرف دارد، رنگ های دیگر این ابعاد مصرف کمتری در بازار ایران دارد.

ورق ام دی اف ۲۴۴*۱۲۲

این ابعاد بیشتر در ورق های های گلاس موجود در بازار در چند سال قبل استفاده می گردید. این ورق های ام دی اف بیشتر در نماها و درب های کابینت استفاده می شود.

ورق ام دی اف ۲۸۰*۱۲۲

این ابعاد بیشتر در ورق های، های گلاس موجود در بازار ایران که از کشور ترکیه وارد می شود مصرف دارد.این ورق ها با کیفیت مطلوبی که دارند جلوه خاصی در نماها و درب کابینت ایجاد می کنند.

انواع ضخامت ورق ام دی اف

بررسی انواع ضخامت ورق ام دی اف که مصرف بیشتری در بازار ایران دارند رامورد بررسی قرار دهیم.

ورق ام دی اف ۳ میلیمتر

این ام دی اف بیشتر برای موتاژ کابینت، کمد، دراور و … و در قسمت پشت سازه استفاده می گردد.این ام دی اف با ضخامت کم بسیار شکننده و ضعیف است. کابینت سازان و نجاران برای اتصال این نوع ام دی اف به بدنه اصلی از منگنه استفاده می کنند.

ام دی اف ۶ میلیمتر

این نوع ام دی اف بیشتر برای مونتاژ پارتیشن های اداری در چندین سال گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. از نوع روکش شده آن در پوشاندن دیوار نیز استفاده می شود.

ام دی اف ۸ میلیمتر

ام دی اف با ضخامت ۸ میلیمتر در گذشته نه چندان دور برای ساختن دربهای قابدار کابینت استفاده می گردید. روش ساخت این نوع درب ها به این صورت است که ابتدا پروفیل هایی که به این منظور طراحی شده است را به ابعاد مورد نظر قطع کرده و سپس گوشه های آن را به روش فارسی کاری (برش ۴۵ درجه) برش می دهند و سپس ام دی اف ۸ میلیمتر را به ابعاد مابین پروفیل ها برش داده و سپس به کمک چسب آن ها را به هم می چسبانند.

ام دی اف ۱۶ میلیمتر

نوع پرمصرف ام دی اف در بازار ایران ام دی اف ۱۶ میلیمتر است، از این ام دی اف در ساختن بدنه و درب کابینت، ساختن کمد و دراور، پوشش دیوار و … استفاده می کنند.

ام دی اف ۱۸ میلیمتر

ام دی اف ۱۸ میلیمتر در ساخت کابینت و برش درب کابینت کاربرد دارد. این ورق برای خاص تر کردن متریال مصرفی و ارزش ذهنی مشتری نقش به سزایی دارد.

ام دی اف ۲۵ میلیمتر

این ورق در ساخت تجهیزات اداری و همچنین پارتیشن های دوجداره کاربرد دارد. این نوع ام دی اف به علت مصرف محدود در بعضی شرکت جهت تولید تجهیزات اداری به صورت سفارشی و رنگهای محدود در بازار هستند.

ام دی اف ۳۲ میلیمتر

این نوع ورق ام دی اف معمولا با گذاشتن دو ورق ۱۶ میلیمتر و در ساختن صفحات کابینت آشپزخانه مصرف دارد.

انواع ورق ام دی اف روکش دار

ورق های ام دی اف را می توان بر اساس چندین مبنا تقسیم بندی کرد:
در ابتدای متن انواع ام دی اف موجود در بازار ایران را بر اساس ابعاد مورد بررسی قرار دادیم.در این ادامه متن می خواهیم در مورد انواع ام دی اف بر اساس نوع روکش که در دسترس عموم می باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

ام دی اف با روکش ملامینه ( مات )

این ام دی اف ها در بازار ایران و در بین کابینت سازان به ام دی اف مات معروف هستند. استقامت خوبی دارندو در مقابل خش مقاومت خوبی دارند ولی ضد خش نیستند. این نوع روکش معمولا بر روی ورق های به ابعاد ۳۶۶*۱۸۳ اجرا می شود.این نوع ورق های ام دی اف در ایران به دو صورت عرضه می گردد.
الف) ورق هایی که به صورت اورجینال ( روکش شده ) از کشورهایی نظیر تایلند و ترکیه و … دارد می شوند و بعد از ترخیص از گمرک مستقیما وارد بازار می شوند.
ب ) ورق هایی که ابتدا به صورت خام وارد می شوند و سپس در کارخانجاتی در ایران عملیات روکش کردن بر روی آنها اجرا می شوند.

ام دی اف با روکش های گلاس (براق)

این ام دی اف در بازار ایران و در بین کابینت سازان به ام دی اف براق معروف هستند:
این نوع روکش معمولا بر روی ورق هایی به ابعاد ۲۸۰*۱۲۲ اجرا می شوند. این ورق ها به صورت روکش شده در ایران و همچنین از کشورهایی نظیر ترکیه وارد و در دسترس عموم مردم قرار دارند.اجرای کابینت آشپزخانه به وسیله این ورق ها جلوه خاصی به فضای آشپزخانه می دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *