دانلود مینی دوره کسب درآمد از کابینت سازی

آموزش اندازه گیری کابینت آشپزخانه

۱۳۹۸/۰۴/۱۱
27625 بازدید

اندازه گیری کابینت یکی از کارهای مهم و پایه ای در ساخت کابینت آشپزخانه است که دقت عمل و رعایت نکات اصولی در آن به بهتر شدن طرح نهایی و رضایت مشتری می انجامد. در این ویدیو با اصول صحیح اندازه گیری کابینت آشپزخانه آشنا می شوید و با نحوه ی کشیدن پلان آشپزخانه، جاگذاری تاسیسات مانند فاضلاب و لوله ی گاز و لوله ی هود آشنا خواهید شد.

یک نقشه کابینت خوب اول با اندازه گیری دقیق شروع میشود. فرقی نمیکند شما خودتان میخواهید انجامش بدهید یا یک متخصص بیاورید. اندازه گیری فضا کار ساده ای نیست. از حفظ جایگاه لوازم خانگی اصلی تا علامت گذاری محدودیت ها، گام های مهمی برای رعایت کردن وجود دارد..
صرفا دانستن اندازه کابینت های قبلی آشپزخانه برای دانستن ابعاد کابینت های جدید، ابعاد فضا برای طرح جدید کابینت را ارائه نمی دهد. اندازه گیری دقیق و کشیدن پلان فضا در سفارش، نصب، و کارایی کمک میکند و آشپزخانه را برای نصب آماده می کند.
برای صرفه جویی در زمان و سردرگمی ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه اندازه گیری برای کابینت نوشتیم که از صفر تا صد کار را به شما توضیح میدهد.

چگونه آشپزخانه خود را اندازه بگیریم؟

برای شروع شما به یک متر، مداد و کاغذ شطرنجی احتیاج دارید. راهنمای گام به گام ما را دنبال کنید تا آشپانه خود را دقیق اندازه بگیرید، مطمئن شوید که کل پزوسه را به آرامی و با دقت طی می کنید، و به این طریق از هرگونه مشکل بالقوه در نصب کابینت دوری کنید.

قدم اول: نقشه کف آشپزخانه را بکشید.

برای نوشتن اندازه های دقیق آشپزخانه ابتدا نقشه کف آن را بکشید. برای کشیدن طرح کلی آشپزخانه از کاغذ شطرنجی استفاده کنید. نقشه چیدمان کابینت خود را مشخصی کنید. مکان های دقیق هر درب، پنجره، کلید و پریز برق، لوله گاز، لوله آب، فاضلاب، دریچه های هود یا تهویه هوا مشخص کنید.
نکته: می توانید از این علامت ها روی نقشه استفاده کنید.

نیازی نیست نقشه اولیه اندازه های درستی داشته باشد اما باید واضح و روشن باشد.
نکته : از آشپزخانه خود قبل و بعد از کار عکس بگیرید تا بعدا بتوانید مقایسه کنید.

قدم دوم: اندازه گیری افقی

هنگامی که پلان اولسه آشپزخانه خود را کشیدید زمان آن رسیده که فضای خود را اندازه بگیرید. مطمئن شوید که از یک مقیاس برای همه اندازه ها استفاده می کنید.

اندازه کل دیوار
از یک گوشه دیوار شروع کنید و در جهت عقربه های ساعت حرکت کنید. از یک طرف یه طرف دیگر بروید و از هر پنجره یا هر وسیله دیگری که آنجا قرار دارد، عبور کنید. هر دیوار را با یک عدد مشخص کنید تا بتوان راحت به آن رجوع کرد.

درب ها و بخش کوچکتر
بعد از اینکه تمام دیوارها را اندازه گرفتید، دیوار را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید مثلا از گوشه دیوار تا پنجره و غیره. تمام لبه های بیرونی مثل لبه پنجره و درب باید جزئی از اندازه گیری باشد. تعداد بازشوها را برای رجوع بعدی یادداشت کنید.
نکته: برای اطمینان بیشتر دوبار اندازه گیری کنید.

قدم سوم: اندازه گیری عمودی

اندازه های عمودی را از کف تا آستانه پنجره و از آستانه تا بالای پنجره، سپس بالای پنجره تا سقف بگیرید. این کار را حداقل در سه نقطه از بازشو تکرار کنید. این عمل مخصوصا در خانه های قدیمی مهم تر است چون ارتفاع سقف در جاهای مختلف متفاوت است.
نکته: اگر سقف کاذب دارید ارتفاع و عمق آن را هم در اندازه گیری یادداشت کنید.

قدم چهارم: نوشتن موانع و مشکلات

رادیاتور، لوله یا حفره یا دریچه موانع شایعی هستند که باید یادداشت شود، چون معمولا هگام نصب کابینت قابل حذف کردن نیستند. از علامت های بالا استفاده کنید و جای انها را روی نقشه مشخص کنید.
نکته: یکی از موانع معمول برای علامت زدن روی نقشه، وجود رادیاتور یا پکیج در قسمت کابینت زمینی آشپزخانه شماست.

قدم پنجم: لوازم خانگی

تمام لوازم خانگی اصلی، منابع گرمایش و تهویه و هرچیز دیگری که شما بعد از نصب کابینت آن را در آشپزخانه قرار خواهید داد، را یادداشت و محل آن را رو نقشه مشخص کنید. امکاناتی که باید یادداشت کنید شامل لوله های آب و فاضلاب، لوله های گاز، محل قرار گیری هواکش و پریزهای برق است. محل لوازم جایی است که لوله آب و گاز باشد.
نکته: محل قرار گیری لوازم آشپزخانه معمولا جایی است که لوله کشی گاز یا آب قرار داشته باشد.

قدم ششم: نقشه چیدمان آشپزخانه

پلان کامل شما باید به عنوان مثال شبیه شکل بالا باشد. مطمئن شوید که هر اندازه ای را دوبار و با دقت چک کرده باشید. اکنون که میدانید چقدر فضا برای کار دارید میتوانید طراحی کابینت آشپزخانه خود را شروع کنید. یک آشپزخانه خطی میخواهید یا U شکل؟ شاید هم جزیره میخواهید؟
برای اینکه بدانید چه کابینتی مناسب شماست راهنمای اندازه های کابینت ما را مطالعه کنید. اندازه ها و فضاهای داخل کابینت به انتخاب شما بستگی دارد. کابینت های زمینی، دیواری یا کابینت های بلندی که انتخاب می کنید بستگی به نیازهای ذخیره سازی و سازمان دهی و طراحی شما خواهد داشت.

نکته: وسایل مورد نظر خود را در هنگام طراحی پلان آشپزخانه خود اندازه گیری کنید.

قدم هفتم : انتخاب کابینت آشپزخانه

هنگامی که یکبار فضای خود را به دقت اندازه گرفتید و پلان آن را کشیدید، می توانید به راحتی با اندازه، از جمله طول، عرض، و تعداد کابینت ها را مشخص کنید. کابینت های مناسب آشپزخانه به چیدمان شما بستگی دارد.

11 نظر در مورد مقاله “ آموزش اندازه گیری کابینت آشپزخانه ” ثبت شده است

[…] و رضایت مشتری می انجامد. در این ویدیو با اصول صحیح اندازه گیری کابینت آشپزخانه آشنا می شوید و با نحوه ی کشیدن پلان آشپزخانه، جاگذاری […]


    فرشاد ۱۳:۴۴ - ۷۸۱/۰۱/۰-۲۵۵

    خدا واستون خوش بخواد ، بسیار عالی بود ، توضیح کامل، مختصر و مفید.


Atefeh ۹:۳۶ - ۷۸۱/۰۱/۰-۱۴۲۰ پاسخ

عالیییی بود


ندافیان ۲۱:۱۴ - ۷۸۱/۰۱/۰-۱۰۵۳ پاسخ

ممنون حسابی بکارم اومد


نازنين ۱۲:۵۵ - ۷۸۱/۰۱/۰-۹۹۳ پاسخ

عاااااالی بود ممنون?


رضا مولوی ۲۳:۵۶ - ۷۸۱/۰۱/۰-۹۰۳ پاسخ

دستتون درد نکنه.کمک خوبی بود.ممنون تشکر از زحماتتون


مهدی ۲۱:۵۴ - ۷۸۱/۰۱/۰-۴۹۸ پاسخ

برای یادگیری مقدماتی بد نیست


Reza ۹:۴۰ - ۷۸۱/۰۱/۰-۱۵۵ پاسخ

توضیحات بسیار دقیق و قابل فهم بودن مرسی


    مهدی علیمحمدی ۱۰:۲۰ - ۷۸۱/۰۱/۰-۱۵۴

    سلام رضای عزیز از اینکه مطالب براتون مفید بوده خوشحالیم


NC ۲۲:۵۷ - ۷۸۲/۰۱/۰-۲۷۹ پاسخ

آموزش عالی ای بود ممنون از شما


    مهدی علیمحمدی ۹:۰۶ - ۷۸۲/۰۱/۰-۲۷۷

    سلام خوشحالیم که این اموزش برای شما مفید بوده


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *